keskiviikko 25. tammikuuta 2017

Ikuisesti tennarityttö

Oon tässä postauksessa puhunut ja pohtinut hääkenkiä ja sitä, millaiset haluaisin suureen päivään. Tuon postauksen aikaan olin jo päättänyt etsiä kunnon korkkarit joilla opettelisin kävelemään kunnolla ja jotka jalkanikin kestäisivät. Viime viikonloppuna laitoin parhaat korkkarini jalkaan baariin. Baari-illan jälkeen kotiin mentäessä korkkarit tuntuivat jo tosi pahoilta jaloissa, vaikka ovatkin todella laadukkaat ja niillä pystyy helposti olemaan kuusikin tuntia ilman suurempia tuntemuksia.

Tämä kokemus osoittaa (jälleen kerran) etten olen korkkarityttöjä. Jalat ei kestä, en osaa niillä kävellä enkä nauti siitä olosta, kun koko ajan joutuu miettimään, koska oon turvallani maassa. Ajatus siitä, että hääpäivänä pitäisi pystyä olemaan korkkareilla aika monta tuntia tai että vedän korkkareiden takia turvat kirkon käytävällä, ei suoraansanottuna houkuta. Niinpä päädyin nyt tilaamaan itselleni pitsitennarit Feetfirst-kaupasta! Saanen esitellä tennarini:



Täysin kivuttomasti tennareiden löytäminen ei kuitenkaan käynyt. Etsin nettikauppoja ja kulutin Googlea kaksi ja puoli tuntia. Löytyihän pitsitennareita, mutta ei tietenkään mun kokoani eikä suoraan laventelin violettina, niinkuin halusin. Lopuksi ainoa tavoite olikin löytää vain valkoiset pitsitennarit, edes läheisesti mun kokoani. Vihdoin ja viimein löysin Feetfirstistä valkoiset pitsitennarit ja jopa kokoa 36. Vaikka normaalisti käytänkin 35 koon kenkiä, ajattelin että 36 tuskin ovat liian isot, kun laittaa pohjallisen ja geeliläpykän päkiöidenkin alle.

Muokkaan ja tuunailen kenkiä kyllä vielä tyyliin sopiviksi. Joko värjään kengät laventelin värisiksi ja vaihdan nauhoiksi pitsinauhat, tai vaihdan vain violetit pitsinauhat. Tilasin kengät tänään iltapäivällä ja nyt jo oli tullut viesti, että kengät ovat matkalla! Ihanaa!

Onko täällä muita tennarimorsiamia? 


8 kommenttia:

  1. Ihana idea! En ole aikaisemmin kuullut tennarimorsiammista, mutta ihan mahtava juttu, että heitäkin on :)

    http://janitakristina.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu kyllä meitä muutamia oon bongaillu eri foorumeilla! Löysin myös muutaman maiharimorsiamen. :D

      Poista
  2. On kyllä upeat kengät! Voisin pitää tuollaisia itsekin.

    En varsinaisesti ole tennarityttö, mutta korkkarit vaan on niin epämukavat. :D Häihin aattelin ottaa ballerinat, ja ne tuolla varastossa jo oottaa kuivaa kesää ja sitä, että pääsen niitä sisäänajamaan. Mulla oli samanlaiset siniset viime kesänä ja ne oli kyllä superkivat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ballerinat oli kans yks vaihtoehto mulla, mutta noi tennarit vei mennessään. Varsinkin, kun äippä oli tilaillu eilen laventelin värisen värjäysnapin! :) Ja joo, kannattaa tosiaan sisäänajaa kengät, ei oo kiva jos tulee hirveet rakot sitte hääpäivänä heti.

      Poista
  3. Täällä on toinen tuleva tennarimorsian! Ollaan suunnittelemassa talvihäitä 2018, ja olen unelmoinut Minna Parikan PUPU- tai glittertennareista jo pidemmän aikaa. Ne näyttäisi kivalta lyhyemmän puvun kanssa, joka on myös ollut suunnitelmissa jos vain sopiva löytyy :D (En edes osaa olla korkkareissa. Ja tietenkin tähän päätökseen johti myös se, että mieheni on mua n. 7 senttiä lyhyempi, enkä halua näyttää goljatilta hääkuvissa.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin hellou!:) Noi Minnan PUPU:t on kyllä aivan ihastuttavat! Jos mullekin tulisi lyhyt puku, nuo olis kyllä yksi mahdollisuus! Meillä ei tuota pituusongelmaa ole, kun mies on mua 25cm pitempi. :D Ihana tuo golgat vertaus. :'D

      Poista